JOM KOMEN KAT SINI..

TRAFFIK NAIK MACAM ROCKET

Selasa, 14 Jun 2011

TAK CUKUP KAIN

    
     

Apa yang nak aku huraikan hari ni tentang stesen TV yang sibuk beli cerita & hiburan dari luar negara, banyak yang tak ditapis contohnya bab pakaian yang tak cukup kain, romantinya sampai bab tut...tut..pun terlepas pandang, tuturkata yang kesat dan banyak lagi. Cerita-cerita, hiburan & video klip itu akan menpengaruhi para penonton yang melihatnya pasti ada yang meniru cara pakaian, tuturkata atau apa-apa yang suka ditiru sebab orang kitakan mudah lupa...
tak kurang juga yang artis Malaysia...Wajar ke .....(fikir2kan)

Tahniah buat Astro kerana wujudkan Channel 106 for Astro Oasis, saluran yang sarat dengan ilmu-ilmu islam yang bertamadun. Walaupun siarannya berbayar rasa tak rugi jika wang yang dilaburkan mendapat ilmu yang amat berguna
ditambahkan pulak dengan rancangan baru TV Alhijrah di Channel 114
Banyak program yang disiarkan tentang islam dari situ bolehlah kita belajar tentang islam secara tak langsung kerana unsur-unsur yang diselitkan tanpa kita sedari semoga rancangan2 yang disiarkan dapat menabat hati penonton khasnya yang beragama islam. Amin.


9 ulasan:

Annaz Mohd berkata...

setuju dgn penulis..
byk filem2 luar negara yg menunjukkan aksi2 dan perlakuan yg x sesuai dgn budaya ketimuran kita..

Klu filem kita sibuk2 nk tapis2 sampai jln cerita pun kita x paham sbb byk sgt potong..
klu tayang filem luar yg dedah sana, dedah sini boleh la pulak..

aku tak paham betoi la...

olin berkata...

Yang luar diagung2kan yang kat cini x dibendungkan sbb tu jadi cam tukan Miss Annaz..

Ayie berkata...

Pada pendapat aku, bukan sahaja artis yang kadang kala berpakaian tidak sopan ini. Tetapi ada juga isteri-isteri kepada para menteri kita tidak menutup aurat.

Negara ini dikatakan sebagai negara islam. Tetapi bagaimanakah jikalau orang yang bertanggungjawab ke atas negara kita ini tidak menunjukkan contoh yang baik buat rakyat?

BLOG-AYIE.COM | SHARE & LEARN

olin berkata...

sokong betul le tu tapi nak wat cam ne nanti cakap lebih2 dlam blog kang kena ISA, takut...pakain selendang fesyen tutup kepala gak bukan aurat..

Lim Kai Shin berkata...

Although I am a free thinker, I do agree with you. I think at the end of the day, the most beautiful woman is not the one who reveals her skin, but the one who loves herself and has a beautiful heart.

olin berkata...

Betu tu Kai Shin, Orang yg cantik tak payah open2 tetap cantik tapi klu not beauty almost open..kah..kah..

Bayar Online berkata...

askummm.. bukan x cukup kain ... sbnrnyer x cukup benang..huhuuu... sepatutnyer pereka fesyen nie bgi mengaji byk2 bab pakaian dalam tutup AURAT....

Tanpa Nama berkata...

Sy rasa la kan, bagi sy, sy elakkan tgk tv. Supaya sy takde post topik2 begini dan tambah dosa sy sendiri sebab mengaibkan org lain :)

Sy juga tak perlu baca majalah2 yang tak bermanfaat. Sy baca yg mana bagi ilmu saja. Sy tak ikut perkembangan artist. Sy tak kisah diorg nak pakai seksi atau tak, sbb itu pilihan mereka. Kalau sy duk ngumpat kat blog, sy pun sama je taraf nya.

Tv sy tgk sekali seminggu utk satu siri yg sy mmg ikut saja.

It helps.

Yang layak judge hanya Allah saja, kita semua tak layak nk judge pun rasanya..

:)

olin berkata...

moga wanita2 diluar sana berpakaian yang telah ditetapkan oleh islam bagi yg bukan islam boleh buat panduan sebab sekarang ni banyak sangat kes2 yang melibatkan aurat wanita